سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چرا مسیحی نیستم؟

[ کمیل پسر زیاد گفت : امیر المؤمنین على بن ابى طالب ( ع ) دست مرا گرفت و به بیابان برد ، چون به صحرا رسید آهى دراز کشید و گفت : ] اى کمیل این دلها آوند هاست ، و بهترین آنها نگاهدارنده‏ترین آنهاست . پس آنچه تو را مى‏گویم از من به خاطر دار : مردم سه دسته‏اند : دانایى که شناساى خداست ، آموزنده‏اى که در راه رستگارى کوشاست ، و فرومایگانى رونده به چپ و راست که درهم آمیزند ، و پى هر بانگى را گیرند و با هر باد به سویى خیزند . نه از روشنى دانش فروغى یافتند و نه به سوى پناهگاهى استوار شتافتند . کمیل دانش به از مال است که دانش تو را پاسبان است و تو مال را نگهبان . مال با هزینه کردن کم آید ، و دانش با پراکنده شدن بیفزاید ، و پرورده مال با رفتن مال با تو نپاید . اى کمیل پسر زیاد شناخت دانش ، دین است که بدان گردن باید نهاد . آدمى در زندگى به دانش طاعت پروردگار آموزد و براى پس از مرگ نام نیک اندوزد ، و دانش فرمانگذارست و مال فرمانبردار . کمیل گنجوران مالها مرده‏اند گرچه زنده‏اند ، و دانشمندان چندانکه روزگار پاید ، پاینده‏اند . تن‏هاشان ناپدیدار است و نشانه‏هاشان در دلها آشکار . بدان که در اینجا [ و به سینه خود اشارت فرمود ] دانشى است انباشته ، اگر فراگیرانى براى آن مى‏یافتم . آرى یافتم آن را که تیز دریافت بود ، لیکن امین نمى‏نمود ، با دین دنیا مى‏اندوخت و به نعمت خدا بر بندگانش برترى مى‏جست ، و به حجّت علم بر دوستان خدا بزرگى مى‏فروخت . یا کسى که پیروان خداوندان دانش است ، اما در شناختن نکته‏هاى باریک آن او را نه بینش است . چون نخستین شبهت در دل وى راه یابد درماند و راه زدودن آن را یافتن نتواند . بدان که براى فرا گرفتن دانشى چنان نه این در خور است و نه آن . یا کسى که سخت در پى لذت است و رام شهوت راندن یا شیفته فراهم آوردن است و مالى را بر مال نهادن . هیچ یک از اینان اندک پاسدارى دین را نتواند و بیشتر به چارپاى چرنده ماند . مرگ دانش این است و مردن خداوندان آن چنین . بلى زمین تهى نماند از کسى که حجّت بر پاى خداست ، یا پدیدار و شناخته است و یا ترسان و پنهان از دیده‏هاست . تا حجّت خدا باطل نشود و نشانه‏هایش از میان نرود ، و اینان چندند ، و کجا جاى دارند ؟ به خدا سوگند اندک به شمارند ، و نزد خدا بزرگمقدار . خدا حجتها و نشانه‏هاى خود را به آنان نگاه مى‏دارد ، تا به همانندهاى خویشش بسپارند و در دلهاى خویشش بکارند . دانش ، نور حقیقت بینى را بر آنان تافته و آنان روح یقین را دریافته و آنچه را ناز پروردگان دشوار دیده‏اند آسان پذیرفته‏اند . و بدانچه نادانان از آن رمیده‏اند خو گرفته . و همنشین دنیایند با تن‏ها ، و جانهاشان آویزان است در ملأ اعلى . اینان خدا را در زمین او جانشینانند و مردم را به دین او مى‏خوانند . وه که چه آرزومند دیدار آنانم ؟ کمیل اگر خواهى بازگرد . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   امید  

دلایل مرگ مسیح علیه السلام1 یکشنبه 86 اسفند 26  10:0 صبح

برادر خوب مسیحیم عمانوئیل آسمانی در وبلاگ خود در پاسخ به یکی از کامنت‌های وبلاگش مطالب خواندنی آورده بود که لازم دیدم آن را به دقت بیشتری مطالعه کنم و با خواندن آن سوالاتی برایم پیش آمد که لازم دانستم‌ آن ها را مطرح کنم:

همان طور که می دانید مسلمانان به مرگ مسیح معتقد نیستند . بر اساس مبانی اسلامی حضرت مسیح علیه السلام کشته نشد و آن گونه که در قرآن کریم امده است مسیحیان به اشتباه پنداشتند که مسیح علیه السلام کشته شده است: وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَ إِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَکٍّ مِنْهُ ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّباعَ الظَّنِّ وَ ما قَتَلُوهُ یَقِیناً بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَیْهِ وَ کانَ اللَّهُ عَزِیزاً حَکِیما.

حال عمانوئیل عزیز در پاسخ به سوال یکی از مسلمانان برای اثبات مرگ مسیح دلایلی را آورده اند که طی چند پست دلایل ایشان را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

 

ایشان نوشته اند: 

یگانه منبع برای اطلاع از عقاید مسیحی همانا کتاب مقدس است. به همین دلیل برای جواب دادن به این سوال باید اول به کتاب مقدس رجوع کنیم و ببینیم درباره مرگ مسیح چه می گوید و بعد به دلایل دیگری که عقیده کتاب مقدس را تایید می نمایند توجه کنیم:

اولین دلیلی که در این مورد وجود دارد اینست که واقعاً مرگ مسیح در چهار انجیل ذکر گردیده است. آنچه از این موضوع نتیجه میشود اینست که عده زیادی شخصاً شاهد مرگ مسیح بوده اند. در دادگاهها بزرگترین نوع شهادت عبارتست از شهادت شخصی یا عینی! اگر اینگونه شاهد دارای شخصیت خوبی باشد شهادتش برای دادگاه بسیار معتبر است? تمام کسانی که شهادت شخصی خود را درباره مرگ مسیح نوشته اند اشخاصی هستند که به حُسن اخلاق و پاکی مشهور بوده اند و به همین جهت دلیلی وجود ندارد که شهادت آنها را ناصحیح بدانیم. همین اشخاص بقیه عمر خود را صرف موعظه درباره این حقیقت کردند که مرکز ایمان عبارتست از مرگ عیسی مسیح و برای همین ایمان خود? به سختی جفا دیدند و بعضی از آنها جان دادند ولی ایمان خود را انکار ننمودند. این موضوع صمیمیت و بی ریا بودن آنها را ثابت میکند.

 

 

برادر عزیزم

این دلیل شما کاملا منطقی و خوب بود. اما یک مشکل اساسی دارد و آن این که شهادت شاهدان باید با یکدیگر مطابقت داشته باشد. شما بروید و بررسی کنید ؛ در هیچ عرف قضایی شهادت شاهدانی که سخن آنها با یکدیگر کاملا تناقض دارد را نمی پذیرند، حتی اگر از برجسته ترین قدیسان باشند. در دادگاه های بین المللی و حتی دادگاه های آمریکا که بر اساس مبانی قضایی مسیحیت نگاشته و اجرا می شود ،‌ این رویه تثبیت شده و از مسلمات قضایی است . اکنون شما برادر خوبم آیاتی را که در مورد مرگ مسیح علیه السلام در اناجیل چهار گانه آمده است را کنار هم قرار دهید و اختلاف موجود بین آن ها را ببینید.

این یک ،‌ دو دو تا چهار تای منطقی است که یک حادثه نمی تواند به دو نوع مختلف اتفاق افتاده باشد. فرض کنید چهار نفر می خواهند از غروب خورشید گزارشی را به شما بدهند . یکی از روی کوه این گزارش را اعلام می کند . یکی از روی دشت ،‌ یکی از روی پشت بام و دیگری از روی اقیانوس. در اینجا ممکن است گزارش ها اختلاف هایی داشته باشند چون از زوایای گوناگون ارائه شده اند ،‌ اما هیچ یک دیگری را نفی نمی کنند. اگر یکی از گزارش گر ها بگوید خورشید غروب نکرد یا چیز دیگری که گزارش های دیگر را کاملا نفی کند ،‌ این گزارش پذیرفتنی نیست.

گزارش اناجیل چهار گانه از مرگ مسیح علیه السلام نیز در برخی از موارد این گونه است.

شما این شهادت و گزارش را چگونه می توانید به عنوان دلیلی بر مرگ مسیح علیه السلام و به صلیب کشیده شدن ایشان مطرح کنید ؟

 

 

 


محبت های شما ()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
فهرست مطالب کتاب خانه تخصصی مسیحیت شناسی
فهرست مطالب سایت های دوستان در موضوع مسیحیت
اگر افغانستان مسیحی نشد ، آن را بسوزانید
دلایل تحریف کتاب مقدس (1): گمشدههای عهد قدیم
حقوق زن در مسیحیت چرا و چگونه؟
شهادت مروه شربینی شهید حجاب ، توسط مسیحی افراطی (با تصویر)
چگونه مسلمان و شیعه شوم (?)
چگونه مسلمان و شیعه شوم؟ (?)
چگونه مسلمان و شیعه شوم (1)
روز پدر در اسلام و مسیحیت
مایکل جکسون Michael Jackson سلطان موسیقی پاپ، مسلمان شد و درگذشت
مقالات منتخب و موضوعی در نقد مسیحیت
تازه ترین نوشته های سایت چرا مسیحی نیستم؟
وبلاگ خانه عشق تبدیل به سایت شد
اگر مسیح خداست ، پس چرا از فرشتگان قدرت می‏گیرد؟
[همه عناوین(90)][عناوین آرشیوشده]

دوشنبه 103 اردیبهشت 10

امروز:   37   بازدید

دیروز:   19   بازدید

فهرست

[خـانه]

[ RSS ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود مدیر]

پیوندهای روزانه

دانلود منابع تخصصی مسیحیت شناسی [18]
چرا مسیحی نیستم؟ [103]
روشنگری [59]
خانه عشق [114]
نقد مسیحیت [265]
مسیحیت 2006 [82]
مسجد و کلیسا [186]
اسلام آیین زندگی [152]
پژوهشی در مسیحیت [258]
پاسخ به شبهات مسیحیت [215]
گفت و گوهای من و مسیحیان [262]
[آرشیو(11)]

آشنایی با من

چرا مسیحی نیستم؟
امید
همه جا ... خانه عشق است ... چه مسجد... چه کنشت........... هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا .

لوگوی خودم

چرا مسیحی نیستم؟

اوقات شرعی

دوستان عزیز

مقاله و آموزش
مسیح اندیمشک
مسیح لبنان
کلیسا
نو مسلمانان
انجیل را مرور کنیم
گفتمان هایی با مسیحیان
تناقضات و اشکالات کتاب مقدس
پژوهش درباره مسیحیت
مسیحیت پاسخ دهد
مسجد و کلیسا
گفتگوهای بهروز و هانیبال
اهدنا الصراط المستقیم
روشنگری از مسیحیت
اسلام آیین زندگی
نقد مسیحیت
خانه عشق
پاسخ به شبهات تخصصی مسیحیت
کتاب خانه تخصصی مسیحیت شناسی و مرکز دانل

موضوعات وبلاگ

تثلیث[15] . خدا[12] . شریعت و احکام[8] . صلیب[8] . فداء[5] . اشکالات علمی عهدین[5] . مسیح علیه السلام[5] . تاریخ مسیحیت[3] . فرشتگان[3] . روح القدس[2] . شخصیت‏های مسیحی[2] . تحریف کتاب مقدس[2] . تناقضات عهدین[2] . نویسندگان عهدین[2] . یاشر . مسیحیت اجباری . مسیحیت خشونت کتاب مقدس عهدین سیر مطالعاتی پاسخ به شبهات . نقد مسیحیت . جنگ‏های یهوه . پدر . Jasher . pedar.net . خدایی مسیح . قدرت خدا .

مطالب قبلی

خدا
فداء
صلیب
تثلیث
تصاویر
روح القدس
شریعت و احکام
مسیح علیه السلام
اشکالات علمی عهدین
حقوق زن در مسیحیت
نویسندگان عهدین
محبت یا خشونت
عصمت پیامبران
تناقضات عهدین
تاریخ مسیحیت
حق کودک

از آخرین نوشته های وبلاگ با خبر شوید

 

طراح قالب

www.parsiblog.com

تعداد   258425   بازدید