سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چرا مسیحی نیستم؟

هر که دوستی ندارد، اندوخته ای ندارد . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   امید  

قراین و دلایل مصلوب نشدن مسیح 4 جمعه 87 فروردین 16  10:29 عصر

به نام یگانه هستی بخش

یکی از دوستان مسیحی  به نام حسام الدین مقاله ای را در نقد قراین و دلایل مصلوب نشدن مسیح نوشتند. ضمن تشکر از ایشان مقاله ایشان همراه با پاسخ جهت استفاده خوانندگان عزیز درج می شود.

برای مطالعه مقاله و پاسخ آن اینجا کلیک کنید...

محبت های شما ()

نوشته شده توسط:   امید  

دلایل مرگ مسیح علیه السلام 4 دوشنبه 87 فروردین 5  10:0 صبح

عمانوئیل عزیز در ادامه نوشته است :‌

چهارمین دلیل همانا پیغمبران عهد عتیق هستند. در عهد جدید برای اثبات این موضوع که مرگ و قربانی شدن مسیح بزرگترین هدف و مقصود زندگی او بود? مکرراً از عهد عتیق نقل شده است. مثلاً در انجیل لوقا میخوانیم که? وقتی مسیح بعد از زنده شدن به دو نفر از شاگردان خود ظاهر شد? به آنها چنین گفت:

(( ای بی فهمان  و سست دلان از ایمان آوردن به انچه انبیاء گفته اند: آیا نمی بایست که مسیح این زحمات را ببیند تا به جلال خود برسد؟ پس از موسی و سایر انبیاء شروع کرده اخبار خود را در تمام کتب برای ایشان شرح فرمود )) ( لوقا ??: ??- ?? ).

در آیه دیگری چنین مخوانیم: (( جمیع انبیاء بر او شهادت می دهند )) ( اعمال ??: ?? ).

در این قسمت نه جای آن است و نه فرصت دارم که تمام پیشگوییهای پیغمبران را درباره مرگ مسیح ذکر کنم. موسی? داود? اشعیا? ارمیا? دانیال و زکریا معروف ترین پیغمبرانی هستند که مرگ مسیح را یا بطور واضح و یا با کنایه پیشگویی کرده اند. با توجه به اینکه این پیشگوییها صدها سال پیش از تولد مسیح نوشته شده و هم چنین با در نظر گرفتن اینکه این پیشگویی ها غالب جزئیات را ذکر کرده اند? فقط کسانی که عمداً بی ایمان هستند و یا کسانی که از حقایق بی اطلاع می باشند? این حقیقت را انکار خواهند کرد.

 

 

شما دوست خوبم حالا که برای این موضوع وقت صرف کرده اید ،‌ اگر محبت کنید و این پیشگوئی ها را بیاورید تا دقیقتر مورد ارزیابی قرار دهیم بسیار ممنون می شوم.

ضمنا عید نوروز را هم به شما تبریک می گویم .


محبت های شما ()

نوشته شده توسط:   امید  

قراین و دلایل مصلوب نشدن مسیح 3 یکشنبه 87 فروردین 4  12:0 عصر


قرینه 3 : ترس از مرگ و سرزنش خدا

 

اناجیل لحظات غم انگیزی را برای مصلوب شدن مسیح به تصویر کشیده اند. برای نمونه به گزارش که متی ارائه می دهد توجه می کنیم:
متی 26 : 37  : و (مسیح ، ) پطرس و دو پسر زِبِدی را برداشته بینهایت غمگین و دردناک شد. 38 پس بدیشان گفت: “من از شدت غم و اندوه ، در آستانه مرگ می باشم. در اینجا مانده با من بیدار باشید.” 39 پس قدری پیش رفته به روی در افتاد و دعا کرده گفت: “ای پدر من اگر ممکن باشد این پیاله از من بگذرد (یعنی این جام رنج و عذاب را از مقابل من بردار!)، لیکن نه به خواهش من بلکه به ارادة تو.” ... .
مسیح آن شب سه بار با همین کلمات از خداوند خواست تا رنج و عذاب را از او بردارد . اما بالاخره او را دستگیر کرده و بر صلیب آویختند. وقتی که دانست او را خواهند کشت ،‌ از روی صلیب با صدای بلند ،  خداوند را سرزنش نمود . متی می نویسد(27 : 46) : و نزدیک به ساعت نهم عیسی به آواز بلند صدا زده گفت: “ایلی ایلی لَماسبقتِنی.”‌ یعنی الهی الهی مرا چرا ترک کردی.
 
وقتی ما به جایگاه مرگ در مسیحیت و کتاب مقدس می نگریم ، می بینیم که شباهت بسیاری با اسلام دارد. در اسلام هر چه ایمان شخص بالاتر رود ،‌ با مرگ انس بیشتری پیدا می کند و از آن کمتر می هراسد. مانند امام علی علیه السلام که درباره خود می فرماید: بیش از آن که کودک به پستان مادرش انس دارد ،‌ فرزند ابو طالب با مرگ مانوس است.
در مسیحیت نیز همین گونه است. در عهد قدیم حضرت داود علیه السلام در یک پیشگویی از مرگی که در انتظارش است ، شادی می کند و می گوید:‌ موت مقدسان یَهُوَه در نظر وی گرانبها است. (مزامیر 115 :  15) . به گفته قدیس امبروس ، مرگ مایه وحشت نیست. نه برای نیازمندان تلخ است ،‌نه برای اغنیا. وی می گوید:‌ مسیح نمی توانست با چیزی بهتر از مرگ ما را نجات دهد. زیرا مرگ او حیات همه ماست. چه چیزی درباره مرگ او باید بگوییم . چون با این الگوی الهی ثابت می کنیم که مرگ فقط جاودانگی یافت و خدا خود را نجات یافت . (St. Ambrose, "on the resurrection," NF2  ) .

قدیس Bernard of Clairvaux هم می گوید: کسی که به خدا متصل می شود با روح یکی می شود . او که دیگر به چیزی جز خدا نمی اندیشد و پروایی جز خدا و امور مربوط به خدا ندارد ، چون کاملا سرشار از خداست . اینک خدا محبت است  به نحو بسیار نزدیکی نفس با خدا متحد می شود و سرشار از محبت است. St. Bernard, "Simon on the death of his brother Gerard,") )


وقتی قدیسان مسیحی که شاگردان رده دهم مسیح علیه السلام هم نمی شوند ، چنین اعتقادی را نسبت به مرگ و رنج های آن داشته باشند و آن را محبت الهی بدانند ، قطعا مسیح به مراتب، هم در عقیده و هم در عمل محکم تر و استوار تر بوده است . بنا بر این چگونه است که این شخصی که قرار است به صلیب کشیده شود ،‌ به شدت بی تابی کرده و حتی خداوند را سرزنش می کند که چرا او را رها کرده است؟ آیا شایسته نیست که در ماهیت مسیح بودن وی شک کنیم؟

 

 


محبت های شما ()

نوشته شده توسط:   امید  

دلایل مرگ مسیح علیه‏السلام 3 شنبه 87 فروردین 3  10:0 صبح

عمانوئیل عزیز در ادامه آورده است :

?- سومین دلیل اینست که هیچ مدرکی ( نه کتبی و نه شفاهی ) در دست نیست که ثابت کند معاصرین? ادعای رسولان را در مورد کشته شدن مسیح? رد کرده اند! وقتی یک نفر شاهد عینی ادعا میکند که گفته اش حقیقت دارد? و کسانی که حقایق را میدانند و در عین حال با او مخالف می باشند به هیچ وجه گفته های او را تکذیب نمیکنند? با اطمینان بیشتری میتوانیم سخنان شاهد را به عنوان حقیقت بپذیریم.

 

 

عمانوئیل خوبم .

طبق قاعده ابتدا باید چیزی اثبات شود تا بعد گروهی به انکار آن برخیزند. شما در این دلیل خود کاملا برعکس فرموده اید. یک قاعده عقلایی وجود دارد . بر اساس این قاعده که در هرمنوتیک مطرح می شود و گاهی در مبانی قضایی هم به کار گرفته می شود ، کسی باید دلیل بیاورد که ادعا می کند. مدرک و دلیل کتبی یا شفاهی باید از آن مدعی باشد. در اینجا شما خودتان ناخواسته این مدرک را نفی کرده‌اید!

سوال من از شما دوست خوبم این است که بر اساس کدام قانونی که برای قضاوت کردن اعتبار دارد(حتی بر اساس مبانی مسیحی)، به کسی که مخالف ادعای شخص دیگری است می گویند دلیل بیاور؟ اگر این قانون را پیدا کنی و برایم بیاوری جایزه داری.

 

 

 


محبت های شما ()

نوشته شده توسط:   امید  

قراین و دلایل مصلوب نشدن مسیح 2 شنبه 87 فروردین 3  9:48 صبح

قرینه 2: سنگ قبر مسیح

 

یکی از مسائلی که در جریان مرگ و رستاخیز مسیح علیه السلام در عهد جدید آمده است ،‌ سنگ بزرگی است که بر روی قبر وجود داشته و اناجیل آن را خیلی بزرگ گزارش کرده اند. بعد از مرگ مسیح وقتی که به سراغ قبر رفتند ، یک حادثه شگفت انگیز دیدند . حادثه این بود که سنگ بزرگی که بر قبر قرار داشت‌،‌ اکنون جا به جا شده و در جایگاه غیر معمولی دیگری قرار گرفته بود.

مرقس 16 :‌ 4 : چون نگریستند دیدند که سنگ غلطانیده شده است زیرا بسیار بزرگ بود.

در ترجمه فارسی و ترجمه های انگلیسی آیات مربوط به سنگ ،‌ همه از واژه غلطاندن استفاده کرده اند. در شرح و تفسیر آن نیز مفسران کتاب مقدس می گویند به این دلیل از این واژه استفاده شده که سنگ خیلی بزرگ بوده است کما این که مرقس نیز بدان اشاره کرده است. این مفسران ارتفاع سنگ را 1.30 تا 1.50 متر و حتی وزن آن را نیز دو تن گفته اند.

حال ببینیم آیا واقعا در متن یونانی عهد جدید نیز همین گونه بوده و سنگ مزبور غلطانده شده است؟

 

در زبان یونانی واژه غلطاندن با معادل  " kuli? " بیان می شود. اما نکته ای که باید قابل توجه قرار گیرد این است که شما وقتی یک واژه را با حروف یا واژه هایی دیگر ترکیب می کنید ،‌ معنای آن تغییر خواهد کرد و جایگاه استفاده از آن واژه نیز متفاوت خواهد شد. وقتی اناجیل را بررسی می کنیم می بینیم برخی از آنها از همین ریشه و همین واژه یونانی در گزارش از ماجرا استفاده کرده اند ،‌ اما علاوه بر آن پسوند هایی را نیز افزوده اند که با توجه به آن گزارش هایشان متفاوت شده است. برخی نیز اصلا واژه ای متفاوت را به کار برده اند.

مرقس (15 : 46) به ریشه " kuli? "  حرفِ اضافة یونانی " pros " را افزوده است که معنای واژه چنین می شود:  "به جلو راندن" یا "برداشتن" : ( (?????????  (proskuli? ).

لوقا که نسبت به بقیه دقیقتر است  ، در لوقا24 ،‌ کلمه " kuli?" را با حرفِ اضافة "apo" به کار برده است (????????  (apokuli?) ) به معنای "دور از"  که به طور کلی به معنای "جدا کردن" یا "فاصله دادن" می باشد. متی نیز همین گونه عمل کرده است (28 : 2).
یوحنا اصلا واژه ای دیگر را به کار می برد. وی از کلمة یونانی(????  (air?) )  استفاده می کند، که به معنای: "بالا بردن یا حرکت دادن" است. یعنی سنگ ابتدا به بالا کشیده شده و بعد به حرکت درآمده.

 

همان گونه که مشاهده می کنید ، گزارش ها مضطرب است. یکی می گوید سنگ قبر غلطانده شده و برای توجیهش بزرگی آن را عنوان می کنند. یکی می گوید جدا شده ؛‌ دیگری می گوید بالا برده شده و بعد به حرکت آمده .

 

سوال : هر چند مترجمان کتاب مقدس در تلاشی همه گیر سعی کرده اند ، ترجمه ها را یک دست کنند و همه این گزارش را با تعبیر غلطاندن بیان کنند تا شبهه پیش نیاید ، ‌اما آیا این تفاوت های فاحش که از متن اصلی یونانی آورده شد‌، صحت گزارش مزبور و داستان مرگ و رستاخیز مسیح را خدشه دار نمی‌کند؟

 

 (برای دیدن واژه ه ی یونانی باید این زبان در کامپیوتر شما نصب شده باشد یا این که تصویر مقاله را از اینجا دانلود کرده یا ببینید.)

 



محبت های شما ()

نوشته شده توسط:   امید  

قراین و دلایل مصلوب نشدن مسیح 1 شنبه 87 فروردین 3  8:32 صبح

به نام خداوند مهربان

اختلاف و تناقضات فراوان در نقل ماجراهای مصلوب شدن مسیح در اناجیل و  اضطراب بیان متی ،‏ مرقس ، لوقا و‏ یوحنا و قراین بسیار دیگر در مطالعه این ماجرا ما را بر آن می دارد تا تامل جدی تر و دقیق تری بر کشته شدن مسیح علیه السلام داشته باشیم . اگر کسی کمی در این باره تامل کند به راحتی ،‏ به حقیقت این آیه قرآن کریم پی می برد که می فرماید :‏ وَ قَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسیحَ عیسَى ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَ إِنَّ الَّذینَ اخْتَلَفُوا فیهِ لَفی شَکٍّ مِنْهُ ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ اتِّباعَ الظَّنِّ وَ ما قَتَلُوهُ یَقیناً (نساء / 157)

 

قرینه  1 : رستاخیز مسیح علیه السلام .

مسیح بعد از چند روز قیام کرد؟‏

 

 در جریان رستاخیز مسیح در اناجیل آمده است که مسیح خود گفت بعد از سه روز از قبر برخواهم خواست :

 

متی 27 : 62 و در فردای آنروز که بعد از روز تهیه بود‌ رؤسای کهنه و فریسیان نزد پیلاطس جمع شده 63 گفتند: ای آقا ما را یاد است که آن گمراه‌کننده وقتی که زنده بود گفت: ”بعد از سه روز برمی‌خیزم.“ 64 پس بفرما قبر را تا سه روز نگاهبانی کنند مبادا شاگردانش در شب آمده او را بدزدند و به مردم گویند که از مردگان برخاسته است و گمراهی آخر از او‌ّل بدتر شود.”

متی 16‏:  21 و از آن زمان عیسی به شاگردان خود خبر دادن آغاز کرد که رفتن او به اورشلیم و زحمت‌ِ بسیار کشیدن از مشایخ و رؤسای کَهنَه و کاتبان و کشته شدن و در روز سوم برخاستن ضروری است.

مرقس 8 : 31 آنگاه ایشانرا تعلیم دادن آغاز کرد که “لازم است پسر انسان بسیار زحمت کشد و از مشایخ و رؤسای کَهنَه و کاتبان ر‌د‌ّ شود و کشته شده بعد از سه روز برخیزد.”

اما از سوی دیگر می بینیم که بر اساس گزارش اناجیل این مدت دو شب و یک روز است نه سه روز. مسیح عصر روز شنبه دفن شد و بر اساس اناجیل ،‏ قبل از طلوع آفتاب روز یکشنبه رستاخیز کرد:

 

یوحنا 20 : 1 بامدادان در او‌ّل هفته وقتی که هنوز تاریک بود مریم مجد‌َلیه به سر قبر آمد و دید که سنگ از قبر برداشته شده است. 2 پس دوان دوان نزد شمعون پطرس و آن شاگرد دیگر که عیسی او را دوست میداشت آمده به ایشان گفت: “سرور را از قبر برده‌اند و نمیدانیم او را کجا گذارده‌اند.”

متی 28 : 1 و بعد از سبَت هنگام فجر روز او‌ّل هفته مریم مجد‌َلیه و مریم دیگر بجهت دیدن قبر آمدند. 2 که ناگاه زلزله‌ای عظیم حادث شد از آنرو که فرشتة یهُوَه از آسمان نزول کرده‌ آمد و سنگ را از درِ قبر غلطانیده بر آن بنشست.

مرقس 16: 1 پس چون سبت گذشته بود مریم مجدلیه و مریم مادر یعقوب و سالومه حنوط خریده آمدند تا او را تدهین کنند. 2 و صبح روز یکشنبه را بسیار زود وقت طلوع آفتاب بر سر قبر آمدند.

لوقا 24 : 1 پس در روز او‌ّل هفته هنگام سپیده صبح حنوطی را که درست کرده بودند با خود برداشته به سر قبر آمدند و بعضی دیگران همراه ایشان.

 

اگر مصلوب شدن مسیح و به تبع ماجرای رستاخیز صحت داشته باشد ،‏ پس چگونه است که در یک امر ابتدایی آن این همه اختلاف وجود دارد ؟‏


محبت های شما ()

نوشته شده توسط:   امید  

دلایل مرگ مسیح علیه السلام 2 دوشنبه 86 اسفند 27  9:34 عصر
 

 دلیل دوم که عمانوئیل جان در اثبات مرگ مسیح علیه السلام آورده اند :

دلیل دوم اینست که تعلیمات و موعظه های رسولان در کتاب (( اعمال رسولان )) و رساله های آنها ثبت گردیده و از آنها می فهمیم که این مردان مطابق دستور خدا و بعد از پر شدن بوسیله روح القدس? در موعظه های خود نه فقط گفتند که عیسی مرده است بلکه مرگ او را قربانی گناهان تمام مردم اعلام نمودند و آنرا بزرگترین واقعه تاریخ بشری شمردند.

 

اتفاقا برادر خوب من‌، اگر شما با دقت کتاب مقدس را مطالعه می کردید این سخن را مطرح نمی کردید. در کتاب مقدس آمده است که خداوند مسیح را از همه رنج ها و زحمت ها می رهاند و نجات می دهد.

مزامیر 19:34 « زحمات مرد صالح بسیار است اما خداوند اورا از همه آنها خواهد رهانید».

 انجیل متی 6:4 و انجیل لوقا 10:4 ، « پس خداوند نوشته است که او به ملائکه اش وصیت کرده است تا او را حفظ کنند».

 

در اینجا دو راه بیشتر وجود ندارد . یا انکار آنچه شما بدان استناد فرموده اید یا انکار آیاتی که من برایتان نقل کردم. در اینجا تناقضی وجود دارد که باید حل شود و گرنه نمی توان آیات مخالف به صلیب کشیده شدن مسیح علیه السلام را نادیده گرفت. شما چه جوابی به این آیات می دهید؟

موضوع دیگری که این فرمایش شما را زیر سوال می برد،‌ این آیات است:

سفر تثنیه 23:21 ، « زیرا آنکه بر دار آویخته شود ملعون خداست»

رساله غلاطیان 13:3 ،« چون در راه ما لعنت شد»

 آیا شما واقعا با عقیده به مصلوب و کشته شدن مسیح علیه السلام می پذیرید که مسیح نعوذ بالله ملعون شده است؟!

آیا این عقیده عاقلانه و پذیرفتنی است که خداوند فرزندش خودش را مورد لعنت قرار دهد؟

 

 


محبت های شما ()

نوشته شده توسط:   امید  

دلایل مرگ مسیح علیه السلام1 یکشنبه 86 اسفند 26  10:0 صبح

برادر خوب مسیحیم عمانوئیل آسمانی در وبلاگ خود در پاسخ به یکی از کامنت‌های وبلاگش مطالب خواندنی آورده بود که لازم دیدم آن را به دقت بیشتری مطالعه کنم و با خواندن آن سوالاتی برایم پیش آمد که لازم دانستم‌ آن ها را مطرح کنم:

همان طور که می دانید مسلمانان به مرگ مسیح معتقد نیستند . بر اساس مبانی اسلامی حضرت مسیح علیه السلام کشته نشد و آن گونه که در قرآن کریم امده است مسیحیان به اشتباه پنداشتند که مسیح علیه السلام کشته شده است: وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَ إِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَکٍّ مِنْهُ ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّباعَ الظَّنِّ وَ ما قَتَلُوهُ یَقِیناً بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَیْهِ وَ کانَ اللَّهُ عَزِیزاً حَکِیما.

حال عمانوئیل عزیز در پاسخ به سوال یکی از مسلمانان برای اثبات مرگ مسیح دلایلی را آورده اند که طی چند پست دلایل ایشان را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

 

ایشان نوشته اند: 

یگانه منبع برای اطلاع از عقاید مسیحی همانا کتاب مقدس است. به همین دلیل برای جواب دادن به این سوال باید اول به کتاب مقدس رجوع کنیم و ببینیم درباره مرگ مسیح چه می گوید و بعد به دلایل دیگری که عقیده کتاب مقدس را تایید می نمایند توجه کنیم:

اولین دلیلی که در این مورد وجود دارد اینست که واقعاً مرگ مسیح در چهار انجیل ذکر گردیده است. آنچه از این موضوع نتیجه میشود اینست که عده زیادی شخصاً شاهد مرگ مسیح بوده اند. در دادگاهها بزرگترین نوع شهادت عبارتست از شهادت شخصی یا عینی! اگر اینگونه شاهد دارای شخصیت خوبی باشد شهادتش برای دادگاه بسیار معتبر است? تمام کسانی که شهادت شخصی خود را درباره مرگ مسیح نوشته اند اشخاصی هستند که به حُسن اخلاق و پاکی مشهور بوده اند و به همین جهت دلیلی وجود ندارد که شهادت آنها را ناصحیح بدانیم. همین اشخاص بقیه عمر خود را صرف موعظه درباره این حقیقت کردند که مرکز ایمان عبارتست از مرگ عیسی مسیح و برای همین ایمان خود? به سختی جفا دیدند و بعضی از آنها جان دادند ولی ایمان خود را انکار ننمودند. این موضوع صمیمیت و بی ریا بودن آنها را ثابت میکند.

 

 

برادر عزیزم

این دلیل شما کاملا منطقی و خوب بود. اما یک مشکل اساسی دارد و آن این که شهادت شاهدان باید با یکدیگر مطابقت داشته باشد. شما بروید و بررسی کنید ؛ در هیچ عرف قضایی شهادت شاهدانی که سخن آنها با یکدیگر کاملا تناقض دارد را نمی پذیرند، حتی اگر از برجسته ترین قدیسان باشند. در دادگاه های بین المللی و حتی دادگاه های آمریکا که بر اساس مبانی قضایی مسیحیت نگاشته و اجرا می شود ،‌ این رویه تثبیت شده و از مسلمات قضایی است . اکنون شما برادر خوبم آیاتی را که در مورد مرگ مسیح علیه السلام در اناجیل چهار گانه آمده است را کنار هم قرار دهید و اختلاف موجود بین آن ها را ببینید.

این یک ،‌ دو دو تا چهار تای منطقی است که یک حادثه نمی تواند به دو نوع مختلف اتفاق افتاده باشد. فرض کنید چهار نفر می خواهند از غروب خورشید گزارشی را به شما بدهند . یکی از روی کوه این گزارش را اعلام می کند . یکی از روی دشت ،‌ یکی از روی پشت بام و دیگری از روی اقیانوس. در اینجا ممکن است گزارش ها اختلاف هایی داشته باشند چون از زوایای گوناگون ارائه شده اند ،‌ اما هیچ یک دیگری را نفی نمی کنند. اگر یکی از گزارش گر ها بگوید خورشید غروب نکرد یا چیز دیگری که گزارش های دیگر را کاملا نفی کند ،‌ این گزارش پذیرفتنی نیست.

گزارش اناجیل چهار گانه از مرگ مسیح علیه السلام نیز در برخی از موارد این گونه است.

شما این شهادت و گزارش را چگونه می توانید به عنوان دلیلی بر مرگ مسیح علیه السلام و به صلیب کشیده شدن ایشان مطرح کنید ؟

 

 

 


محبت های شما ()

نوشته شده توسط:   امید  

فرشتگان برای خدا سنگ می غلتانند! چهارشنبه 85 آبان 17  11:0 عصر

چرا خداوند باید به کسی نیاز داشته باشد که بیاید و برای او سنگ بغلتاند؟

در انجیل متی آمده است : و بعد از سبت هنگام فجر روز اوّل هفته مریم مجدلیّه و مریم دیگر به جهت دیدن قبر آمدند(1 انجیل متّی 28) که ناگاه زلزله عظیم حادث شد از آن رو که فرشته خداوند از آسمان نزول کرده آمد و سنگ را از در قبر غلطانیده بر آن بنشست(2 انجیل متّی 28) و صورت او مثل برق و لباسش چون برف سفید بود(3 انجیل متّی 28) و ...

سوال : اگر مسیح علیه السلام خداوند است ، مگر خداوند محتاج این است که فرشتگانی بیایند و سنگی را که بر در قبر اوست بغلطانند ؟! خدایی که نتواند سنگی را از در قبر! خود کنار بزند ، چگونه خدا است؟! این داستان برخاستن مسیح علیه السلام از قبر در اناجیل مختلف ، تناقضات و اختلافات زیادی با یکدیگر دارند . چگونه می توان این اختلافات را با یکدیگر جمع نمود.


محبت های شما ()

نوشته شده توسط:   امید  

فرشتگان هم گناهکارند!! سه شنبه 85 آبان 16  11:0 عصر

کتاب خدا به ما یاد می دهد که فرشتگان بندگان معصوم خدا هستند و از خطا و لغزش به دورند . اما نویسندگان اسفار کتاب مقدس عقیده دارند فرشتگان نیز به تمایلات شخصی خود می پردازند و خطا می کنند . آنان نیز گناه می کنند و به عذاب خدا دچار می شوند . در نامه دوم پطرس آمده است : هرگاه خدا بر فرشتگانی که گناه کردند شفقت ننمود بلکه ایشان به جهنّم انداخته به زنجیرهای ظلمت سپرد تا برای داوری نگاه داشته شوند (4 رساله دوّم پطرس رسول 2)

در جای دیگر نیز آمده است : ( و فرشتگانی را که ریاست خود را حفظ نکردند بلکه مسکن حقیقی خود را ترک نمودند در زنجیرهای ابدی در تحت ظلمت به جهت قصاص یوم عظیم نگاه داشته است(رساله یهودا:6 )

حال بر خلاف آیات گذشته که داوری فرشتگان بر عهده خداست ، پولس در نامه نخست خود به قرنتیان (کورنثوس) می گوید: آیا نمی‏دانید که مقدّسان دنیا را داوری خواهند کرد و اگر دنیا از شما حکم یابد آیا قابل مقدّمات کمتر نیستید(رساله اوّل پولس رسول به قرنتیان 2:6) آیا نمی‏دانید که فرشتگان را داوری خواهیم کرد تا چه رسد به امور روزگار(رساله اوّل پولس رسول به قرنتیان 3:6)

آیا عاقلانه است فرشتگان که نماد و مظهر پاکی هستند گناه کنند؟! به نظر شما بالاخره پولس قدیس است یا خدا . داوری فرشتگان با کیست ؟ به عهده خداست یا قدیسان؟!
محبت های شما ()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
فهرست مطالب کتاب خانه تخصصی مسیحیت شناسی
فهرست مطالب سایت های دوستان در موضوع مسیحیت
اگر افغانستان مسیحی نشد ، آن را بسوزانید
دلایل تحریف کتاب مقدس (1): گمشدههای عهد قدیم
حقوق زن در مسیحیت چرا و چگونه؟
شهادت مروه شربینی شهید حجاب ، توسط مسیحی افراطی (با تصویر)
چگونه مسلمان و شیعه شوم (?)
چگونه مسلمان و شیعه شوم؟ (?)
چگونه مسلمان و شیعه شوم (1)
روز پدر در اسلام و مسیحیت
مایکل جکسون Michael Jackson سلطان موسیقی پاپ، مسلمان شد و درگذشت
مقالات منتخب و موضوعی در نقد مسیحیت
تازه ترین نوشته های سایت چرا مسیحی نیستم؟
وبلاگ خانه عشق تبدیل به سایت شد
اگر مسیح خداست ، پس چرا از فرشتگان قدرت می‏گیرد؟
[همه عناوین(90)][عناوین آرشیوشده]

جمعه 103 فروردین 10

امروز:   2   بازدید

دیروز:   10   بازدید

فهرست

[خـانه]

[ RSS ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود مدیر]

پیوندهای روزانه

دانلود منابع تخصصی مسیحیت شناسی [18]
چرا مسیحی نیستم؟ [103]
روشنگری [59]
خانه عشق [114]
نقد مسیحیت [265]
مسیحیت 2006 [82]
مسجد و کلیسا [186]
اسلام آیین زندگی [152]
پژوهشی در مسیحیت [257]
پاسخ به شبهات مسیحیت [215]
گفت و گوهای من و مسیحیان [262]
[آرشیو(11)]

آشنایی با من

چرا مسیحی نیستم؟
امید
همه جا ... خانه عشق است ... چه مسجد... چه کنشت........... هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا . هللویا هللویا ؛‏ هللویا هللویا .

لوگوی خودم

چرا مسیحی نیستم؟

اوقات شرعی

دوستان عزیز

مقاله و آموزش
مسیح اندیمشک
مسیح لبنان
کلیسا
نو مسلمانان
انجیل را مرور کنیم
گفتمان هایی با مسیحیان
تناقضات و اشکالات کتاب مقدس
پژوهش درباره مسیحیت
مسیحیت پاسخ دهد
مسجد و کلیسا
گفتگوهای بهروز و هانیبال
اهدنا الصراط المستقیم
روشنگری از مسیحیت
اسلام آیین زندگی
نقد مسیحیت
خانه عشق
پاسخ به شبهات تخصصی مسیحیت
کتاب خانه تخصصی مسیحیت شناسی و مرکز دانل

موضوعات وبلاگ

تثلیث[15] . خدا[12] . شریعت و احکام[8] . صلیب[8] . فداء[5] . اشکالات علمی عهدین[5] . مسیح علیه السلام[5] . تاریخ مسیحیت[3] . فرشتگان[3] . روح القدس[2] . شخصیت‏های مسیحی[2] . تحریف کتاب مقدس[2] . تناقضات عهدین[2] . نویسندگان عهدین[2] . یاشر . مسیحیت اجباری . مسیحیت خشونت کتاب مقدس عهدین سیر مطالعاتی پاسخ به شبهات . نقد مسیحیت . جنگ‏های یهوه . پدر . Jasher . pedar.net . خدایی مسیح . قدرت خدا .

مطالب قبلی

خدا
فداء
صلیب
تثلیث
تصاویر
روح القدس
شریعت و احکام
مسیح علیه السلام
اشکالات علمی عهدین
حقوق زن در مسیحیت
نویسندگان عهدین
محبت یا خشونت
عصمت پیامبران
تناقضات عهدین
تاریخ مسیحیت
حق کودک

از آخرین نوشته های وبلاگ با خبر شوید

 

طراح قالب

www.parsiblog.com

تعداد   258074   بازدید