• وبلاگ : چرا مسيحي نيستم؟
  • يادداشت : آيا خداوند به كره الاغ نيازمند است ؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    فراموش نفرماييد كه عيساي مسيح خداوند بود و هست و خواهد بود چه جناب عالي قبول بفرماييد و چه نه. خداوند مسيح هر چه را كه مي خواست و اراده مي كرد مي توانست انجام دهد. او يك كره الاغ را خواست. آيا فكر كرده ايد كه چرا او اسب نخواست؟؟!! دليل آن را به شما مي گويم . او پادشاه صلح و سلامتي بود همچنانكه مي فرمايد سلامتي خود را به شما مي دهم و يا يكي از اسامي او پادشاه ساليم است يعني پادشاه صلح و سلامتي. سوار شدن بر اسب در آن زمان نشان جنگ بود همچنانكه سواران و افسران ارتش روم بر الاغ يا كره الاغ نمي نشستند بلكه بر اسب به مثابه قدرت و جنگ سوار مي شدند. سوار بر كره الاغ نشان آرامش بود نه جنگ و خونريزي. بله او كه خداوند بود بر كره الاغ بنشست و فروتن گشت همانطوركه در اصطبلي به دنيا آمد و فروتن گشت. در ضمن در مورد اجازه گرفتن يا نگرفتن اكثر آن شهر در آن زمان او را پادشاه يهود لقب مي دادند و در مواردي مي بينيم كه از او مي خواهند كه پادشاه ايشان شود ولي او پادشاهقلبها بود و پادشاهي او آسماني. تمامي جهان از آن او بود و هست چه برسد به يك كره الاغ. بله اگر آن مال از آن نبود نياز به اجازه بود ولي براي او كه خداوند بود، نيازي به اجازه نبود و نيست و نخواهد بود. مثلا اگر شما از مال خود چيزي برداريد و در جيب خود بگذاريد دزدي كرده ايد يا نياز به اجازه از كسي داريد؟ هرگز. حقانيت مسيح در همه جا عيان است حتي در اين مورد كوچك. بهرحال خوشحال هستم كه علاقمند هستيد از مسيح و مسيحيت بدانيد. در مواقع ديگر و در وقت كافي كه بدست آورم سوالات ديگر شما را با كمال ميل جواب خواهم داد.

    پاسخ

    خداوند بودن يا نبودن ربطي به قبول يا عدم قبول من ندارد . بلکه مربوط به يک عقل کلي است . عقل بايد خداوندگاري را بپذيرد و اين عقل مي تواند از آن هر کسي باشد. در ادامه نسبت به اشکال کره الاغ از پاسخ شما صرف نظر از برخي کاستي ها و اشکالات نسبتا قانع شدم و متشکرم. اما برايم اين سوال وجود دارد که چرا متن کتاب مقدس بايد انقدر ضعيف باشد که چنين اشکالي پيش بيايد ؟ سوال ديگر آن که فروتن شدن يک موضوع اکتسابي است . اگر شما به نحوي در اصطبل قرار گيريد که به اختيار خودتان نباشد , کسي نمي تواند بگويد شما فروتن شده ايد . علاوه بر اين در اصطبل بودن يا سوار بر الاغ بودن چه ربطي به فروتني دارد. چه بسا در زمان مسيح عليه السلام سمبل فروتني پياده روي بوده است نه سواره بودن خواه بر الاغ و خواه بر اسب يا شتر . در عصر مسيح عليه السلام الاغ يک حيوان ارزشمند بوده که افراد نسبتا مايه ور آن را سوار مي شدند . اين اتفاق در عصر کنوني نبوده که بگوييم مسيح سوار بنز نشده بلکه براي تواضع سوار الاغ شده اند .
    با سلام خدمت كنجكاو عزيز.
    زكريا باب9 آيه 9 رو مطالعه كنيد . در ضمن به نظر ميرسه فيلترچي هاي جمهوري اسلامي قاطي كردن . وبلاگ شما در بلاگفا فيلتر شده . همينطور جديدا شبكه خبر مسيحيان هم همينطور . عجيبه ها !!!
    + نجات يافته 

    سلام دوست عزيز

    دوست داشتم حقيقت رو در مورد سوالاتت بگم اما يك شرط دارد آن هم اينكه پاسخها رو ديليت نكني . براي نمونه پاسخ اين يكي رو برات مي ذارم و اگر دوست داشتي ادامه ميديم ..

    بله خداوند به چيزي نياز ندارد چه رسد به يك كره الاق ولي از هر وسيله اي براي كمك به ما استفاده مي كند. قوم يهود سالها منتظر آمدن مسيح بودند و خداوند توسط انبيا به آنها وعده داد كه نجات دهنده و پادشاه يهود مي آيد و... همه ي جزئيات آمدن مسيح به آنها گفته شده بود ولي بدليل اينكه در ايام آمدن مسيح سرزمين يهوديه مستعمره ي روميان شده بود قوم بياد سلطنت شكوهمند داوود و سليمان منتظر آمدن مسيحي بودند كه بعنوان پادشاه يهود با ارتش و سوارانش بيايد و آنها را نجات دهد.براي همين به اين پيشگوئي توجه نكردند كه پادشاه خداوند سوار بر كره الاقي مي آيد .واين نشانه را خداوند گذاشته بود تا بدانند پادشاهي مسيح از زمين نيست بلكه مسيح آمده تا بر قلبها سلطنت كند

    پاسخ

    دوست خوبم خيلي خوش آمديد . من اين سوالات را نوشته ام و وقت خود را صرف مي كنم تا مطلب بياموزم و پاسخ بگيرم . اگر قرار باشد پاسخ ها را حذف كنم كه به مقصود خودم نرسيده ام و عمرم تلف شده است . مطمئن باش كه حذف نمي كنم البته به شرط اين كه در پاسخ ها توهين نباشد كه در آن صورت نيز ويرايش شده آن را قرار خواهم داد . و اما پاسخ شما دوست خوبم . خوشحالم بر خلاف آنچه مي پنداشتم فرموديد خداوند به چيزي نياز ندارد . مطلب جالبي را ذكر كرديد و استفاده فراوان بردم اما قانع نشدم و سوالم كماكان باقي است . شما مي فرماييد اين نشانه را خداوند گذاشته بود خوب من هم مي پذيرم اما چرا براي مسيح يك نشان آسماني نيامد؟ مثلا يك الاغ از آسمان مانند همان گوسفندي كه براي ابراهيم از بهشت آمد؟ يا چرا مسيح نرفت الاغي را بخرد؟ يا چرا كسي به ايشان الاغ را هديه نداد؟ يا .. . ؟ چرا بايد الاغ شخص ديگري را بدون اجازه بردارند؟علاوه بر اين مگر شما نمي گوييد مسيح خداست . خوب خدا مي تواند نشان مزبور را عوض كند . مي تواند به دل ها الهام كند كه اين مسيح است و حرف او را قبول كنند نه اين كه با الاغ وي را به مردم بشناساند . شما خودت مي گويي خداوند اين نشانه را گذاشته بود تا بدانند مسيح آمده تا بر قلب ها سلطنت كند . به نظر شما آيا با سوار شدن مسيح بر الاغ كسي مي تواند بفهمد اين همان كسي است كه آمده تا بر قلب ها سلطنت كند ؟ دوست خوبم من نمي خواهم اين ماجرا را انكار كنم . مقصود من از اين سوال نفي اصل ماجرا نيست . بلكه مقصودم اين است كه چرا شما مي گوييد مسيح خداست حال آن كه اگر خدا بود از راه هاي ديگري مي توانست عمل كند . مسيح بنده خوب خداست و چنين داستاني شايسته بندگان خداست . من مي خواهم بگويم اين داستان دستكاري شده است چرا كه با اصول مسلم اخلاقي سازگار نيست . همه مي دانند و بر آن تاكيد دارند كه دزدي حرام است . در كتاب مقدس هم آمده است كه موسي عليه السلام در سفارش هاي ده گانه خويش مي فرمايد: نکش ، زنا مكن، دزدي مكن(خروج 20: 13-15) . اما در پايان اين سوال نوشته ام : آيا كار درستي است كه بدون اجازه صاحبِ كره الاغ، آن حيوان را باز كرده و ببرند؟ به نظر شما آيا به اين كار دزدي نمي گويند؟ اول اجازه مي گيرند ، بعد مي برند ، نه اين كه اول ببرند بعد اگر جلوي آنان را گرفتند ، اجازه بگيرند.